جنگی که در آن گفته نمی شود کدام ايران است که بايد به جهان معرفی شود و يا کدام اسلام است که بايد از آن دفاع شود؟ ايرانی با بالاترين آلودگی به اعتياد و دهان های دوخته و رسانه های خفه شده … و يا اسلامی که به بهانه آن توسط سران بالای امنيتی افسانه سرايی پر از تهمت و دروغ در جامعه پخش می شود و در آن به خاطر حفظ خانه تار عنکبوتی اقتدارگرايان سی سال گذشته انقلاب به زير سوال می رود؟
خبرنگاران سبز/ رهبران سبز: ميرحسن موسوی هياهوهای اخير در باره نسبت ميان اسلام وايران را که بين برخی از جناح های کشور درگرفته است را يک جنگ زرگری می داند که با اهداف خاص سياسی آغاز شده است. به گزارش کلمه ميرحسين موسوی ديروز هم زمان با سالگرد بازگشت آزادگان سرفراز به کشور در ديدار با جمعی از آزادگان استانهای کشور سخنانی در این باره گفت. مشروح این دیدار در زیر میآید.
در اين ديدار که زهرا رهنورد نيز حضور داشت، ابتدا تعدادی از آزادگان ضمن تشريح مسائل و مشکلات خود پس از رهايی از زندانهای رژيم بعثی ديدگاه های خود را پيرامون مسائل سياسی،اقتصادی و اجتماعی کشور بويژه مسائل بعد از انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸بيان کردند.
مهمترين نکات قابل توجه در گزارش آزادگان به ميرحسين موسوی وضعيت معيشتی و تنگناهای اقتصادی بسياری از آنها بعد از رهايی و بوجود آمدن مسائل و مشکلات اجتماعی برای خود و خانواده هايشان بود. اين آزادگان ضمن بيان اين مسائل گفتند که تاسف برانگيزتر اين است که بعضی از ازادگان بعد از تحمل سال ها اسارت در زندان های مخوف صدام هم اکنون نيز به علت گرايش های سياسی شان در دوران انتخابات مدت ها نيز در زندان های دولت کنونی به سر برده اند.
پس از سخنان آزاده های سر افراز ميرحسين موسوی نيز ضمن تبريک سالروز ورود آزادگان به ميهن اسلامی گفت : در دوران دفاع مقدس مردم و مسئولين هيچ گاه از رزمندگان و اسرای جنگ تحميلی غافل نبودند و هر روز و هر ساعت اخبار مربوط به اسرا مورد توجه قرار می گرفت.
تجليل از آزاده سرافراز مرحوم ابوترابی
نخست وزيردوران دفاع مقدس در ادامه ضمن گراميداشت ياد و خاطره مجاهد آزاده حجت الاسلام ابوترابی که نقش بسيار تعيين کننده ای در بالا نگه داشتن روحيه اسرا داشت، گفت : توجه به کرامت انسانی، عشق به اسلام، امام و دفاع از ميهن مهمترين عوامل پايداری و وحدت اسرا در زندان های مخوف صدام بود.
چوب حراج به سرمايه های هويتی ايران
ميرحسن موسوی در ادامه گفت: اين روزها در کنار اين همه مشکلاتی که گريبانگير کشور است سر و صداهايی در مورد نسبت اسلام و ايران بلند شده است. البته کاملا مشهود است که سر و صدا برای اهداف خاص سياسی است. عده ای همانطور که صدها ميليارد دلار درآمد نفتی کشور را در سال های گذشته به چاه ويل سرازير کرده اند امروز دنبال آن هستند که سرمايه های هويتی ملت را برای به دست آوردن منافع جناحی کوتاه مدت چوب حراج بزنند و گرنه همه ما می دانيم که برای رزمندگان ما در دفاع مقدس که از سرزمينمان دفاع می کردند بحثی به عنوان تقابل ايران و اسلام وجود نداشت.
در جنگ تحميلی، لحظه های عشق به ميهن در مقابل عقايد مذهبی قرار نگرفت
نخست وزير دوران دفاع مقدس هچنين گفت: در اين جنگ نابرابر طولانی يک سانتی متر از خاک ميهن عزيزمان واگذار نشد، در عين حال جبهه ها بالاترين جايگاه تجربيات عرفانی بود. در اين جنگ، لحظه های عشق به ميهن در مقابل عقايد مذهبی قرار نگرفت بلکه آنچه ما شاهد آن بوديم آميختگی اسلام و ايران در يک هويت واحد فراگير بود. اصولا هويت ملی اول انقلاب به نوعی تعريف شده بود که در راهپيمائی های منجر به پيروزی انقلاب، زرتشتيان و مسيحيان و کليميان در ميان صفوف مسلمانان اعم از شيعه و سنی بودند و در جبهه ها هم کنار هم در کنار رزمندگان تکبيرگو رزمنده های اقليت های ديگر نيز حضور داشتند و هميشه هم دارند.
کسانی مدعی مکتب ايران شده اند که سازمان ميراث فرهنگی را متلاشی کردند
ميرحسين موسوی افزود : آن زمان هيچ کس دنبال دوختن قبايی برای خود يا استفاده از سرمايه های ملی نبود. به همين دليل اصلا نگرش دوگانه ورفتار متناقضی به نام ملت ايران و اسلام تعريف نمی شد. در بحث های اخير متاسفانه طرح يک جنگ زرگری تازه برای خط کشی های تازه ديده می شود و جالب است که امروز کسانی مدعی مکتب ايران شده اند که در کوتاه ترين زمان سازمان ميراث فرهنگی کشور را متلاشی کردند. سازمانی که حافظ و نگهدارنده مظاهر هويت ملی ما بايد باشد امروز شاهد آن هستيم که همان بلاهايی که بر سر سازمان برنامه آمد بر سر اين سازمان نيز در حال فرود امدن است. در اين جنگ زرگری گفته نميشود که کدام ايران است که بايد به جهان معرفی شود و يا کدام اسلام است که بايد ازآن دفاع شود.
کدام ايران؟ کدام اسلام؟ مساله اين است…
به خاطر حفظ خانه تار عنکبوتی اقتدار گرايان سی سال انقلاب را زير سوال می برند
موسوی در بخش ديگری از سخنان خود گفت:در اين جنگ زرگری از نگاه معاصر به اسلام و ايران طفره می روند. گفته نمی شود که کدام ايران است که بايد به جهان معرفی شود و يا کدام اسلام است که بايد از ان دفاع شود. ايرانی با بالاترين آلودگی به اعتياد،ايرانی با ۱۴٫۵درصد نرخ بيکاری و ۲۹درصد بيکاری در ميان جوانان،ايرانی با زندان های پر از زندانيان سياسی و دهان های دوخته و رسانه های خفه شده و حقوق بشر پايمال شده،ايرانی که به دليل سياست های خانمان برانداز فاصله اش با کشورهای همسايه رقيب بيشتر می شود.کسی در اين جنگ زرگری نمی پرسد که کجا رفت سند چشم انداز بيست ساله برای ايران پيشرفته. وقتی در اين دعوا اسلام هم مطرح می شود گفته نمی شود که با گسترش سلطه دروغ و ريا چه بر سر اسلام آمده است. آيا اين اسلام،اسلام آن مرجع عاليقدری است که به دليل حقگويی خانه اش ويران می شود يا اسلام امام جمعه ای است که بدون خم به ابرو اوردن تهمت يک ميليارد دلار پول از بيگانه گرفتن و منتظر ۵۰ميليارد دلار ديگر ماندن را به رقبای سياسی می زند. يا اسلامی که به بهانه آن توسط سران بالای امنيتی افسانه سرايی پر از تهمت و دروغ در جامعه پخش می شود و در آن به خاطر حفظ خانه تار عنکبوتی اقتدارگرايان سی سال گذشته انقلاب به زير سوال می رود. وقتی ۷چهره شاخص و با سابقه روشن ادعانامه ای بر عليه اين افسانه سازی به قوه قضائيه تحويل می دهند خودشان به زندان اوين برگردانده می شوند. آيا در اسلامی که حضرت علی(ع) ان را معرفی می کنند امکان دارد به جای متهمان،شاکيان را زندانی کنند؟
موسوی تاکيد کرد: نه ايرانی که اينها به دنبال آن هستند مورد شناسايی و قبول ماست و نه اسلامی که معرفی می کنند و آن را ابزاری برای رسيدن به مطامع و منافع خود قرار می دهند.
ملت ما پيرو اسلامی است که مقتدايش علی است
ملت ما پيرو اسلامی است که مقتدايش علی (ع) است که وقتی يک عنصر غير مسلمان جامعه، او را متهم می کند با او در يک رديف در مقابل قاضی می نشيند و مختصر تبعيضی را که قاضی در حق او روا نمی دارد، بر نمی تابد. با تکرار اين جمله که جامعه ما و حکومت ما اسلامی است چيزی ثابت نمی شود.اصل جواب به اين سوال است که چرا در حکومتی با ادعای مسلمانی رئيس شورای نگهبان قانون اساسی در کنار يک مدير شناخته شده سابق کشور در مقابل قاضی نمی نشيند تا به شکايتی که عليه او شده رسيدگی شود و در عوض آن مدير را به زندان می برند.
به جای طرح جنگ کاذب اسلامی ـ ايرانی با ملت صادق باشيد
موسوی گفت : امروز که کشور با مسائل و بحران های مختلفی در سطح خارجی و داخلی روبروست. يکی از راه های برون رفت از اين بحران ها برچيدن دروغ از جامعه و متوقف کردن اين موج سازی های کاذب است. به جای اين جريان سازی ها و افسانه سرايی های بيهوده امنيتی بايد با ملت صادق بود. و به جای طرح جنگ اسلامی-ايرانی بايد به مردم گفته شود ايا حکومت حق ملت را در قانون اساسی قبول دارد يا نه و اگر قبول دارد چرا نه تنها ان اصول رعايت نمی شود بلکه خلاف آن در جامعه عمل می شود؛ به گونه ای که قانون گريزی، نقض حقوق بنيادين و اصول اوليه عدالت نهادينه می شود. گفتن اينکه ايران آزادترين در جهان است در حالی که زندان های ما پر از زندانيان سياسی است مشکل را حل نميکند .انکار مشکلات اقتصادی نيز در حالی که مردم آثار ان را هر روز با پوست و گوشت خود حس ميکنند چيزی را حل نمی کند
به داوری ملت اعتماد کنيد آنگاه بحران ها پشت سر گذاشته می شود
ميرحسين خطاب به اقتدارگرايان گفت: از انحصار گری سرکوب وتخريب دست برداريد به مردم و داوری ملت اعتماد کنيد صلح اجتماعی ايجاد کنيد مشکلات به پشتوانه همت اين ملت سر فراز به تدريج حل می شود و بحران ها پشت سر گذاشته می شود. مشکل موقعی حل می شود که زمينه انتخابات های ازاد غيرگزينشی را فراهم آوريم و قوه قضائيه نشان دهد که از بازجوهای امنيتی فرمان نميگيرد و مستقل است.بنده يقين دارم تشکيل يک دادگاه منصف و مستقل و علنی برای رسيدگی به همين شکايتی که هفت نفر از چهره های شناخته شده کشور تسليم قوه قضائيه کرده اند بيش از توپ و تفنگ و موشک هايمان در برگرداندن امنيت به کشور می تواند موثر باشد.
راهی برای رفع خطر های برون مرزی
برای حل بحران به مردم بازگرديد نه به معاملات غير شفاف
همه بايد بدانيم رفع خطرهای امنيتی برون مرزی، جلب قلب های مردم از طريق احقاق حقوق آنهاست. شما به مردم بازگرديد انگاه خواهيد ديد به سرعت دانه های اين بحران جمع خواهد شد و نياز به معاملات و مراودات غير شفاف که لاجرم تامين کننده ی منافع ملی نيست و يا تحميل درد و رنج بيهوده قابل اجتناب به مردم نخواهيد داشت.
سختی های بازگشت به مردم…
موسوی در پايان گفت: البته برگشت به مردم مشکلاتی هم دارد که شايد سخت ترين انها تن دادن به آرای مردم به جای آرای دولتيان باشد.
در خاتمه جلسه از شخصيت آزادگان برجسته ای چون مرحوم لشکری و شهيد تندگويان نيز تقدير به عمل آمد.









0 جعبه زیر فرم نظرات برای تبدیل فینگلیش به فارسی است:
ارسال یک نظر